Nytt

Jaha, idag (måndag) så var alla kineser som var i skolan bakis. Då det var kinesiskt nyår igår (trodde jag var i Feb nångång men men där ser man). Precis vart och tvättat \o/ tar 15 min att gå och tvätta enkel resa och ALLA tvättmaskiner i japan tvättar enbart i kallvatten. Skillnad från sverige där vi försöker gå ner i temeratur för att det kostar för mycket energi. Problemet är att vita kläder aldrig blir riktigt rena :P Annars fungerar det väll, även om jag saknar svenska tvättmaskiner :D

Prov fredag nästa vecka.

Mafu Mafu party på lördagen tillsamans med Dennis. Mafu mafu är en språkskola för Japaner som vill lära sig engelska som ordnar dom festerna 1 gång i månaden typ. Dom bjuder in sina studenter och invandrare så studenterna kan praktisera sin Engelska och skolan kan ragga nya lärare :D Gratis för invandrare givetvis, wohoo! :D

Samt på Söndagen ska vi till Tokyo! :D Via skolan så ska vi åka och kolla på sumo, kosta 5000 yen så det var väll inte så mycket att bråka om. Största problemet är att bussen går från skolan typ 4:a på morgonen och det tar 6-7 timmar att ta sig dit har jag hört. 35 mil på över 7 timmar? Problemet ska va när man kommer in i Tokyo, då det ska va en jäkla traffik. Ska klocka det och se om det kan stämma :D

Robin vart sjuk förra veckan, verkar bättre nu.. Så han fick nog inte något av dessa influensor eller virus jag skrev i tidigare inlägg.. Vet inte riktigt :S Han går ju till skolan och så iaf, så det är ju bra :D

Annars? Vette faen du... Skola som vanligt antar jag =)

Kommentarer
Postat av: mamma cicci

Ska genast kontakta "Det Okända" och deras redaktion på kanal 5 och fråga om dom kan skicka nån demonutdrivare till Sendai i Japan, blir nog ett spännande avsnitt :)

2009-01-29 @ 08:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0