Gå..

Hello Fäns!

Oj, länge sen man skrev nått då.. Vart tvungen till att läsa mitt egna inlägg för att se vad jag inte har tagit upp än :)

Fråga: Är det fortfarande någon som orkar läsa denna fast jag håller den så dåligt uppdaterad? :P

Julen: Ledigt var det. Inget gjordes för man är ju inte rik som student direkt, plus att valutan är ju dyr som satan :( Vi hade julfest med de svenskar som var i Sendai då hemma hos mig och Robin, det var dock skitkul :D Lite julmat hemifrån från min snälla mor, satt hur fint som helst :) Sen gick vi vidare och gjorde stan =)
Nyår: Vi hade fått veta att nyår är ganska dött. Nyår i Japan så går man på nyårsdagen upp tidigt och går till tempel och dylikt där man lägger en bön och en tanke till de som är döda (med familjen då, typ som allhelgona hemma i Sverige). Så stan var nästan helt död. Måste va ett västerlänskt fenomen att supa sig så full det går innan 12 och skåla hej villt, vad vet jag :P Hur som helst, vi hitta en bar som var öppen så vi vart där hela kvällen :) Vart ändå trevligt.
Annars gjorde jag inget vettigt alls under lovet :|

Sen börja skolan igen då. Kul att komma tillbaka, man tappar ju allt vad läsa och skriva japanska heter så det tog någon dag innan man va tillbaka :) Kom 3 nya svenskar i denna veva, Leo som studerat i Sverige tidigare som börjat i min klass, Elin som är tillsamans med Arvid som kom i höstas och Dennis från Katrineholm. Alla trevliga och roliga så det var jag iaf glatt positiv av :) Varje gång det är skolstart så meddelar lärarna alltid så konstiga saker första dagen (det är för att kineserna ställer till det och skolan får klagomål på att kineserna har uppfört sig illa igen): Denna gång var det i alla fall hur en korsning fungear, när det är grönt får bilar åka osv. Inget skämt asså, men att dom måste ta 20 minuter för att försöka förklara hur en korsning fungerar, Gha...

Igår fick alla elever från lärarna att info om att det går influensor just nu. Tycker man ju, ja det gör det ju alltid när det är Vinter. MEN, det är Influensa A och B (en av dom ska va ganska dödlig, kommer inte ihåg vilken) samt Fågelinfluensan. Så blir man sjuk så ska man inte ligga hemma och dra sig och vänta på att man blir frisk som vanligt utan springa till sjukhuset fort som f*n :| Än så länge äre bra så jag kanske klarar mig. Nått virus också som går runt, kommer inte ihåg vad.

Vad mer... Aniela vart 20, \o/ grattis lillasyster. Sa det till Robin: -"Aniela fyller år idag" han svara: -"Coolt, 18 blir hon nu eller? 17?" Va lite kul kanske :) Robin har ju inte läst min blogg nått, utan det ska han göra när han åker hem.. Lite därför jag skriver det. (Hej Robin, mohaha)

Sett i Japan!: Japan är ett så mycket bättre land än Sverige på många områden, Sverige har väll sina bra sidor om man jämför med Japan också men hur som helst :P Igår kom det lite snö (Sendai får snö kanske 3-4 gånger om året och det ligger knappt kvar. Lägsta temperatur registerat är 11.7 grader kallt någonsin). Det började snöa lite och det hade ju vädertjänsten sagt i förväg givetvis. Så ALLA bussar i Sendai fick på snökjedjor DIREKT. Helt galet, vart ju lite snö och lite halka men inget som jag skulle tycka va speciellt farligt. Hur coolt som helst att dom gör det i förebyggande syfte "ut ifall att" det blir mer.

8 Februari ska vi med skolan ner till Tokyo och kolla på Sumo. Åker mest för själva resans gång då sumo inte är världens mest spännande sport kanske :P Ska orka och försöka få med mig kameran också.

Annars är dagen tillbaka:
9:00-12:20 Lektioner
12:20-17:00 Lunch, sen tillbaka till skolan
17:00- Gym, mat, data, sova
På helger blir det mest mat och sova numera :P

Aja, det var de jag kom på nu. Får väll försöka orka med att skriva mer om jag kommer på nått eller om det händer något nytt spännande :D Ha de!

Kommentarer
Postat av: mamma cicci

GAAAHHHH!!!! Fågelinfluensa! Inget jag vill höra om! KOM HEM!!! Och lova på heder och samvete att SPRINGA till sjukhuset om ni känner er sjuka! Kram!

2009-01-14 @ 09:15:27
Postat av: Aniela

Tack bror:) Hälsa Robin från mig:) Puss o kram

2009-01-16 @ 17:17:20
URL: http://impulzation.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0