Onsdag:

Först: Saknar dig också lillasyster Jennie ;) Och alla andra där hemma så klart :D

Denna vecka har vi 2 studenter från universitetet som satsar på att bli japanska lärare i framtiden. Så dom sitter och studerar min klass samt provar på lite hur det är att vara lärare. Båda är tjejer runt 25 så kineserna i klassen är ganska på dom som vanligt (orkar inte riktigt förklara hur kineser fungerar men dom är som dom är). Då sa vår lärare till att en utav dom som satt och prata med dom på lektionstid att han skulle ge upp för att kineser är inte "coola" :D Jag börja skratta åt detta, så vänder sig kinesen jag sitter bredvid till mig och frågar på va Japanska va som hände. Då svarar jag på engelska "You don't stand a chance, mohaha" (att komma ihåg är att kineserna kan INGEN engelska) han svarar helt iskallt "Ooh, shit!" :D Roligt hur som helst :)

Idag hade jag en provlektion med en ny student. En husfru på 41 som vill lära sig lite mer engelska för framtiden utifall att hon ska ut och resa. Gick bra, hon ska börja där 2 gånger i månaden så då har jag 2 studenter nu! En till provlektion på fredag, så kanske 3 totalt \o/ Inga problem för mig för att jag är ju sååå himla charmig sörru! :D

Kommentarer
Postat av: mamma cicci

Vad är en noobs? Roligt att du får fler elever! Hur är det med Sari, pratar ni nåt? är hon fortfarande sjuk? Tusen kramar

2008-09-10 @ 23:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0