En vecka till

Utan att jag skrev något.. :P

Vad har hänt då? Inte mycket ovanligt, livet flyter på.

Vi har en Svensk (Erik) som tar sig hem på lördag så vi var ute på fredagen och sa hej då till honom då. Fredagen var kul även om att han åker är en tråkig historia.

Igår (söndag) så hade en bar där vi alltid hamnar en BBQ Party. Jag och Henke tog oss iväg och var där till 10.30 på morgonen. Därifrån taxi till platsen där vi skulle va då. Vart riktigt kul, fick sitta och prata en väldig massa japanska med mycket folk så de vart kul =) Slutade med att vi var hemma nångång runt 23 på kvällen så 12 timmar me öl vart väll inte riktigt bra på en Söndag. Dock vart det väldigt trevligt så det var ju lätt värt det :D

Senaste 2 veckorna har vi haft 2 studenter från Tohoku university som båda studerar till att bli Japanska lärare i framtiden. Dom har suttit och vart med i våran klass samt hålligt några lektioner med oss. Så idag var sista lektionen och då fick vi prova på att skriva Kanjin med riktiga penslar :P Var mycket svårare än jag hade trott men spännande och lärorikt.

Ito-sensei och Sato-sensei (studenterna som lämnade oss idag då)


Här är killen jag sitter brevid varje dag, Shikou-san. Rolig kille, bra också då han inte kan ett ord Engelska och jag kan inte ett ord Kinesiska (mandarin är väll politiskt korrekt)

Kommentarer
Postat av: Julia da siss

Tjoo David! Jag saknar dej massor, men det verkar juh som om du har det bra där i japan iaf!=) Vi får väll se om vi kanske kan komma och hälsa på dej ngn gång(hoppas hopas!). Jag har börjat läsa mandolin i skolan så isåfall får jag väll lära dej lite så att du kan snacka med din bänk-mate;)

kramkram o hade så bra!^^

2008-09-23 @ 21:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0