Så..

Idag fredag var det prov igen då. Jag vart ju sjuk och missade en ganska stor del av grammatiken, så den gick helt åt skogen denna gång. Övriga delar tror jag gick hyfsat ok ändå.
Vi är klara med 500 kanjin och är inne på 2-kyu kanjin nu. Finns 4 olika test för utlänningar (är 'utlänning' ett politisk korrekt ord?) att ta, där 4-an är enklast. Dock är steget mellan 3 och 2 riktigt stort :P Vi har dock inte börjat med själva 2-kyu grammatiken än, men det kommer det också ska ni se.
Annars äre lungt, alla svenskar här dåligt med pengar pga den knepiga kursen som sköt i taket :( Så det blir inte så mycket gjort nu för tiden :P
Robin vart halv-sjuk efter mig och bara gnäller hela dagarna. Har väll vart så en vecka nu, får se när hans gnäll slutar :|
Fortfarande problem med gymmet. Har provat skriva på pappret 3 gånger men banken vill inte ta det. Ska ta och knata till baken och se om man kan reda ut detta. Kanske skaffa mig en stämpel så jag slipper använda min 'svåra' signatur... gha...
Pallar inte skriva mer nu, känns tungt efter att skrivigt ett så dåligt prov :( Så nu drar jag och Robin till Jonas och dricker öl och kör flashkort på kanjin :D Ha de bra!

Kommentarer
Postat av: ankie

Tack och lov att du är duktig och skriver i din blogg.Annars visste man ju inget.Robin verkar ha lagt av helt.Vi är alla oroliga för honom. Mår han inte bra? Snälla se till att han hör av sej.Kram Ankie.

2008-11-08 @ 11:59:04
Postat av: david olander.blogg.se

Hej David! Undrar om du kan ta tag i Robin och få honnom att höra av sig till mej eller sin mamma, det är väldigt jobbigt att inte höra av honnom på så lång tid.Jag läste att han var dålig i maggen och det verkar som det har blivit slut mellan hans flickvän och han, försök få han till datorn eller telefon. Har försökt ringa flera gånger. MVH Alf Björnberg

2008-11-08 @ 12:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0