Då..

Fick tillbaka proven idag. Gick ju som jag hade trott, åt skogen :P Men men, ba rycka upp sig till nästa prov då.
Igår hade Filip (vet inte exakt hur han stavar) birthday party. Han är redan klar med sina japanska studier och har vart i Japan i 2.5 år typ. Trevlig snubbe :P Han och en japansk polare som också fyllde år hade hyrt ett ställe vi va på. Nice liten bar typ. Dom hade dart tavlor där så vi kasta lite dart, drack öl och prata. Fick en ganska bra poäng på typ 564 eller nå sånt då sa en av japanerna vi spela med att jag skulle upp på väggen. Dom tar bilder på dom som får höga poäng och hänger upp på väggen :P Var nog den ända utlänningen på 550-599 poängs delen :D Så de va lite coolt tyckte jag :D
Jonte har ju en kanji tatuerad på bröstet (ni som vet vem de är vet ju att det är mer omkring än bara den, hur som helst). Det han har tattuerat är 下 (betyder: ner, under)och han frågade mig hur man läser det. Det finns ju många läsningar på den men jag sa i alla fall "Shita" (utalas shta typ) då garva han och sa "Bra att det står Skita på mitt bröst!" :D Tycker jag va ganska roligt :)
Verkar som jag äntligen har lyckats skriva en godkänd signatur så gymmet kan dra pengar från mitt japanska bankkonto. \o/
Kallt, AC'n står och tuffar för fullt :( Kommer bli nå saftiga elräkningar nu när yenen är så dyr :| Vi kör inte mycket i onödan men lite värme måste vi ha tycker vi! :|
Robin gick precis till tandläkaren, han tappade ju en fyllning som han var tvungen att fixa. Kosta honom 2030yen och det är idag 159,27 sek. Det vart också bättre än när han gjorde det på hemmaplan. Dock så fick han en ny tid tills idag, han frågade aldrig varför (dom pratar engelska där) så han har ingen anning om varför han ska dit :P Rolig den där Robin ibland asså :D
Aja, ska sätta mig och studera lite (plugga är svenskans fulaste ord, därav 'studera' :D) så ni får ha de bra folket så hörs vi va! Tjo!

Kommentarer
Postat av: Mamma Cicci

hej...kör för närvarande på mitt telia mobilt bredband...sura bredbandsbolaget har fortfarande inte fixat!!! Låter som om du har det bra ändå! Trots fisiga provresultat och dålig kurs! Vi har dragit samman en insamling som vi kallar "davids vänner" och kommer snart att skicka så mycket pengar som vi kan avvara! Du får se det som en tidig julklapp...kraaaam

2008-11-14 @ 21:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0